{To Make Info Permanent}

Friday, May 1, 2020

PS/2 Portlu Klavye ve Mouseları Yeni Tip İşletim Sistemlerinde Çalıştırma

PS/2 Portlu Klavye ve Mouseları Yeni Tip İşletim Sistemlerinde Çalıştırma
---
-PS/2 Port Nedir? Kısaca 6 uçlu, klavye (mavi) ve mouse (yeşil) bağlantı kablolarına denir. Ayrıntılı bilgi için: https://en.wikipedia.org/wiki/PS/2_port

Birçok sitede karşılaştığım, çözülmemiş bir sorunu burada farklı birkaç yol ile çözmeyi deneyeceğim.

Karşılaştığım ve bende işe yaramış olan çözüm şu şekilde.
Klavyeniz/mouseunuz ile bilgisayar arasında ek bir bağlantı kablosu var ise veya PS/2 portlarına sahip klavyeleri USB ile bağladıysanız sorununuz bundan kaynaklı olabilir.
Yeni işletim sistemlerinde PS/2 Portlarını kullanabilmek için kolay birkaç işlem yapmalıyız.
Adım 1:  Regedit i çalıştırıyoruz (Windows butonu + R  = Regedit)
Adım 2: i8042prt'yi bulun (Dosta Yolu: HKEY_LOCAL_MACHINE>SYSTEM>CurrentControlSet>Services>i8042prt)
Adım 3: Start'a çift tıklayıp Value data kısmını 3'ten 1'e alın
Adım 4: İşlemleri kaydettiğinizden emin olup bilgisayarı klavye/mouse PS/2 Portuna takılıyken yeniden başlatın.

Sitelerde bulduğum diğer yararlı olabilecek çözümler ise şöyle:
"Denetim Masası\Tüm Denetim Masası Öğeleri\Erişim Kolaylığı Merkezi\Klavye kullanımını kolaylaştır" konumunu açıp / Yapışkan tuşlar etkinse kapatıp yeniden deneyebilirsiniz.

"Denetim Masası\Tüm Denetim Masası Öğeleri\Erişim Kolaylığı Merkezi\Klavye kullanımını kolaylaştır" konumunu açıp / Filtre Tuşlarını Etkinleştir'i devre dışı bırakabilirsiniz.

"Hizmetlere girerek, İnsan Arabirim Cihazları Hizmeti'ni Başlangıç türü'nü Otomatik olarak seçip Hizmet Durumu'nu Başlatarak çözmeyi deneyebilirsiniz.

0 comments:

Post a Comment